نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3871
-
الف
+

هنرمندان سینمای ایران در مراسم فاتحه «جمشید مشایخی» + تصویر

مراسم ترحیم مرحوم «جمشید مشایخی» در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار شد.

مراسم فاتحه مرحوم «جمشید مشایخی» سه شنبه ۲۰ حمل(فروردین) در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار شد.

به گزارش آی فیلم2 ، مراسم فاتحه مرحوم «جمشید مشایخی» روز گذشته۲۰ حمل(فروردین) با حضور هنرمندان مشهور ایران در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار شد.

«جمشید مشایخی» یکی از ماندگارترین چهره‌های عرصه بازیگری متولد ۶ قوس(آذر) ۱۳۱۳ خورشیدی در تهران بود و از سال ۱۳۳۶ خورشیدی با نمایش «وظیفه پزشک» فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد و با فلم کوتاه «جلد مار» در سال ۱۳۴۲ خورشیدی مقابل دوربین رفت و دو سال بعد با فلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.

وی تا به امروز ایفاگر کرکترهای ماندگاری بوده است که از جمله آن ها می‌توان به فلم های: گاو، قیصر، شازده احتجاب، سوته‌دلان، خانه عنکبوت، کمال‌الملک، گل‌های داودی، آوار، پدر بزرگ، طلسم، سرب، روز واقعه، خانه روی آب و یک بوس کوچولو و سریال های: هزاردستان، داستان‌های مولوی، سلطان صاحب قرآن، امام علی(ع) و پهلوانان نمی‌میرند، اشاره کرد.

«جمشید مشایخی» ، بازیگر کهنه کار و پر افتخار سینما و تلویزیون ایران پس از تحمل یک دوره بیماری ، شام روز 13 حمل 1398 در شفاخانه عرفان تهران درگذشت.

بینندگان و مخاطبان آی فیلم 2 با نقش آفرینی مرحوم مشایخی در سریال های «هزاردستان» و «ستایش» شاهد هنرنمایی استادانه وی در عرصه بازیگری هستند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر